Efektywność komunikowania politycznego za pośrednictwem mediów społecznościowych na szczeblu lokalnym: studium prezydentów miast wybranych na kadencję 2014–2018

Ładowanie...
Miniatura

Data

2021

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie

Abstrakt

Media społecznościowe stanowią obecnie jedno z podstawowych narzędzi komunikowania politycznego. Wykorzystanie social mediów przez aktorów politycznych pozwala nie tylko na przekazywanie informacji związanych z ich dokonaniami i postulatami politycznymi, ale przede wszystkim umożliwia bezpośrednią interakcję i budowanie trwałej relacji między politykiem a wyborcami. Prezentowany artykuł diagnozuje poziom zaangażowania generowany przez profile na Facebooku wszystkich prezydentów miast kadencji 2014–2018. W trakcie badań przeanalizowano ponad 65 tysięcy postów opublikowanych w okresie 17.11.2014– 18.03.2018. Wyniki badań potwierdzają, że nie ma istotnego związku między poziomem zaangażowania generowanym przez publikowane treści a czasem pełnienia urzędu przez prezydentów oraz wielkością miasta, w którym pełnią funkcję organu wykonawczego. Istnieje natomiast zależność między liczbą publikowanych postów a średnim zaangażowaniem użytkowników Facebooka.

Social media is currently one of the basic tools of political communication. The use of social media by political actors allows them not only to inform about their political achievements and programs but also enables direct interaction and building a permanent relationship between a politician and voters. The presented article diagnoses the level of Facebook engagement generated by the profiles of all city mayors in the 2014–2018 term. During the research, I analyzed over 65,000 posts published between 17 November 2014 and 18 March 2018. The research results confirm that there is no significant correlation between the level of engagement generated by the published content and years in public office, as well as the size of the town governed by the mayor. However, there is a relationship between the number of published posts and the average engagement of Facebook users.

Opis

Zawiera tabele.

Słowa kluczowe

komunikowanie polityczne, prezydenci miast, media społecznościowe, zaangażowanie wyborców, Facebook, media, środki masowego przekazu, polityka, komunikacja, political communication, city mayors, social media, voters’ engagement, mass media, politics, communication

Cytowanie

Kultura-Media-Teologia, 2021, nr 46, s. 78-95.

Licencja

CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych