Doskonalenie kompetencji medialnych nauczycieli w okresie pandemii COVID-19 – perspektywa Placówek Doskonalenia Nauczycieli
Ładowanie...
Data
2021
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie
Abstrakt
Celem artykułu jest pokazanie, jak z perspektywy Placówek Doskonalenia Nauczycieli (PDN) z akredytacją Kuratorium Oświaty wyglądało doskonalenie kompetencji medialnych nauczycieli w okresie pandemii COVID-19. W pracy zastosowano metodę analityczno-syntetyczną na bazie literatury, raportów i informacji pozyskanych z Kuratoriów Oświaty oraz zaprezentowano wyniki badań ilościowych zrealizowanych w Placówkach Doskonalenia Nauczycieli. Punktem wyjścia artykuły jest syntetyczny obraz pozycji PDN w polskim systemie oświaty oraz kompetencji medialnych nauczycieli i ich rozwoju w okresie pandemii COVID-19. W kolejnym kroku zaprezentowane zostały wyniki przeprowadzonych badań i sformułowane wnioski. Na koniec zostały przedstawione rekomendacje w zakresie dalszych badań i propozycje praktycznych rozwiązań.
The purpose of the article is to outline what improving teachers’ media competences looked like during the COVID-19 pandemic from the perspective of Teachers Professional Development Institutions (TPDI) with accreditation of Local Education Authority. The work uses an analytical and synthetic method based on literature, reports and information from Local Education Authorities and it presents the results of quantitative research sourced in Teachers Professional Development Institutions. The starting point of the work is a synthetic picture of a position of TPDI in Polish educational system as well as teachers’ media competences and their development during the COVID-19 pandemic. Further on, there were presented the results of the research and formulated conclusions. At the end, there were pointed out recommendations for further researches and propositions of practical solutions.
The purpose of the article is to outline what improving teachers’ media competences looked like during the COVID-19 pandemic from the perspective of Teachers Professional Development Institutions (TPDI) with accreditation of Local Education Authority. The work uses an analytical and synthetic method based on literature, reports and information from Local Education Authorities and it presents the results of quantitative research sourced in Teachers Professional Development Institutions. The starting point of the work is a synthetic picture of a position of TPDI in Polish educational system as well as teachers’ media competences and their development during the COVID-19 pandemic. Further on, there were presented the results of the research and formulated conclusions. At the end, there were pointed out recommendations for further researches and propositions of practical solutions.
Opis
Słowa kluczowe
nauczyciele, doskonalenie zawodowe nauczycieli, kompetencje medialne, doskonalenie zawodowe, pandemia, pandemia COVID-19, COVID-19, koronawirus, teachers, teachers’ professional development, media competences, professional development, pandemic, COVID-19 pandemic, coronavirus
Cytowanie
Kultura-Media-Teologia, 2021, nr 48, s. 156-176.
Licencja
CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych

