Zastosowanie komunikacyjnego modelu 4K w misji ewangelizacyjnej wobec młodego pokolenia
Ładowanie...
Data
2023
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie
Abstrakt
Media są takie, jacy są ludzie je tworzący, a jakość komunikacji jest odpowiednikiem relacji, jaką osoba żywi wobec drugiej lub całej społeczności. Niniejszy tekst ma charakter postulatywny, a celem opracowania jest przestawienie modelu komunikacji ewangelizacyjnej w Kościele w odniesieniu do ludzi młodych. Został on stworzony na bazie studiów literatury, analiz językowych i medialnych, prowadzonych wywiadów oraz badań empirycznych z użyciem neuronarzędzi. Zastosowanie metodologii analizy kontentu, mediometrii oraz postulatów krakowskiej szkoły personalizmu medialnego dało możliwość przygotowania funkcjonalnego narzędzia do badań nad językiem i komunikacją na poziomie akademickim, a praktykom pozwoli na zastosowanie zaproponowanych wyznaczników profesjonalnej komunikacji z młodymi w celu osiągnięcia zaplanowanych celów.
Media is what the people who create it are, and the quality of communication is equivalent to the relationship a person has to another or the whole community. This text has a postulative character, and the aim of the study is to present the model of evangelization communication in the Church in relation to young people. It was created on the basis of literary studies, linguistic and media analyses, interviews and empirical research using neurotools. The use of the methodology of content analysis, mediometry and postulates of the Krakow school of media personalism gave the opportunity to prepare a functional tool for research on language and communication at the academic level, and will allow practitioners to apply the proposed determinants of professional communication with young people in order to achieve the planned goals.
Media is what the people who create it are, and the quality of communication is equivalent to the relationship a person has to another or the whole community. This text has a postulative character, and the aim of the study is to present the model of evangelization communication in the Church in relation to young people. It was created on the basis of literary studies, linguistic and media analyses, interviews and empirical research using neurotools. The use of the methodology of content analysis, mediometry and postulates of the Krakow school of media personalism gave the opportunity to prepare a functional tool for research on language and communication at the academic level, and will allow practitioners to apply the proposed determinants of professional communication with young people in order to achieve the planned goals.
Opis
Zawiera ilustracje.
Słowa kluczowe
ewangelizacja, język, komunikacja, media, środki masowego przekazu, komunikacja społeczna, Kościół, społeczeństwo, evangelization, language, communication, mass media, social communication, Church, society
Cytowanie
Kultura-Media-Teologia, 2023, nr 56, s. 39-63.
Licencja
CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych

