Polish news portals in the view of the documentary entitled “Franciszkańska 3”: content analysis of the image of John Paul II
Ładowanie...
Data
2024
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie
Abstrakt
The research problem is the image of Karol Wojtyla, who presented five major horizontal portals in reaction to the documentary Franciszkańska 3. The analysis comprises the first eight days after its broadcast on TVN24. The adopted research perspective is the phenomenon of personalization. The paper aims to analyze how the five most opinion-forming, free news portals presented the person of Karol Wojtyła. The authors in the conducted research, both quantitative and qualitative, verify the hypothesis that in the film and the analyzed texts, in the reactions to the crime of pedophilia among the clergy in the diocese of Krakow are interpreted in the context of Karol Wojtyła’s personal responsibility, not the institution. The research results confirm the above hypothesis.
Problemem badawczym jest wizerunek Karola Wojtyły przedstawiony przez pięć głównych portali horyzontalnych w reakcji na dokument Franciszkańska 3. Analizie poddano pierwsze osiem dni po jego emisji w TVN24. Przyjętą perspektywą badawczą jest zjawisko personalizacji. Celem artykułu jest analiza, w jaki sposób pięć najbardziej opiniotwórczych, bezpłatnych portali informacyjnych przedstawiało osobę Karola Wojtyły. Autorzy w przeprowadzonych badaniach, zarówno ilościowych, jak i jakościowych, weryfikują hipotezę, że w filmie i w analizowanych tekstach reakcje na zbrodnię pedofilii wśród duchowieństwa diecezji krakowskiej interpretowane są w kontekście osobistej odpowiedzialności Karola Wojtyły, a nie instytucji. Wyniki badań potwierdzają powyższą hipotezę.
Problemem badawczym jest wizerunek Karola Wojtyły przedstawiony przez pięć głównych portali horyzontalnych w reakcji na dokument Franciszkańska 3. Analizie poddano pierwsze osiem dni po jego emisji w TVN24. Przyjętą perspektywą badawczą jest zjawisko personalizacji. Celem artykułu jest analiza, w jaki sposób pięć najbardziej opiniotwórczych, bezpłatnych portali informacyjnych przedstawiało osobę Karola Wojtyły. Autorzy w przeprowadzonych badaniach, zarówno ilościowych, jak i jakościowych, weryfikują hipotezę, że w filmie i w analizowanych tekstach reakcje na zbrodnię pedofilii wśród duchowieństwa diecezji krakowskiej interpretowane są w kontekście osobistej odpowiedzialności Karola Wojtyły, a nie instytucji. Wyniki badań potwierdzają powyższą hipotezę.
Opis
Artykuł w języku angielskim. Zawiera tabele.
Słowa kluczowe
John Paul II, popes, mass media, personalization, content analysis, polarization, movie, cinematography, documentary, image, Polish news portals, Jan Paweł II, Karol Wojtyła, papieże, media, środki masowego przekazu, personalizacja, analiza treści, polaryzacja, film, kinematografia, film dokumentalny, wizerunek, polskie portale informacyjne
Cytowanie
Kultura-Media-Teologia, 2024, nr 57, s. 203-225.
Licencja
CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych

