Ełckie Studia Teologiczne, 2004, T. 5
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/20884
Przeglądaj
Przeglądaj Ełckie Studia Teologiczne, 2004, T. 5 wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 30
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja O pauperyzacji języka potocznegoSzerszunowicz, Wacław (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Adwent i Boże Narodzenie (Rożdiestwo Christowo) w polskiej tradycji prawosławnej na MazurachFidura, Jerzy (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Społeczne przesłanie wizyty Ojca Świętego z pielgrzymki do Polski w wygłoszonej homilii dnia 8 czerwca 1999 roku w EłkuSzczęsny, Marian (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Uwarunkowania historyczno-społeczne komunikacji językowejNosowicz, Jan Franciszek (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Geneza Akcji Katolickiej i jej powstawanie w diecezji łomżyńskiej w okresie międzywojennymGuzewicz, Wojciech (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja José M. Sanchez, Pius XII. und der Holocaust. Anatomie ainer Debatte, tłum. na jęz. niem.: K. Nicolai, Wydawnictwo: Ferdinand Schöningh, Paderborn–München–Wien–Zürich 2003, ss. 168Guzewicz, Wojciech (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Ryszard Palacz, Klasycy filozofii polskiej, Zielona Góra 1999, ss. 447.Krajski, Stanisław (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Jan Wałkusz, Mądrość przeszłości... Czyli z historią i dla historii przez życie, Wydawnictwo: Bernardinum, Pelplin 2004, ss. 208Guzewicz, Wojciech (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Wybrane aspekty religijności w kulturze ludowejRomanowska, Teresa (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Pobożność ludowa w religijności policjantów i jej znaczenie pastoralneWiszowaty, Edward (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Kim jest świecki w nauczaniu kardynała Stefana WyszyńskiegoŻurkowska, Krystyna (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Artykuł podejmuje próbę określenia katolika świeckiego w oparciu o nauczanie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Wskazuje się w nim na trudności terminologiczne i wieloznaczność powszechnie przyjętych terminów, takich jak: laik, świecki, wierny. Przypomina się też o dyskusjach nad określeniem tej części Ludu Bożego, którą stanowią świeccy, jakie pojawiły się w czasie obrad Soboru Watykańskiego II. Próbą rozwiązania trudności jest sięgniecie do idei świętości i określenie świeckiego jako świętego. Określenie to staje się w pełni zrozumiałe w świetle personalistycznej idei consecratio mundi Prymasa Polski.Pozycja Pobożność ludowa a religijność ludowaRopiak, Sławomir (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja „Dekalog” teologicznej odnowy pobożności ludowejNowak, Władysław (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Zwyczaje ludowe i obrzędy religijne bożonarodzeniowe na KurpiachKalinowski, Wojciech (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Jan Paweł II – papież, namiestnik Jezusa Chrystusa na ziemi – przyjacielem rodzinyHołubowicz, Zuzanna (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Płaca jako element systemu motywacyjnegoMoczydłowska, Joanna (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Zaangażowanie katolików świeckich w życiu politycznymSzczęsny, Marian (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Jan Paweł II w diecezji ełckiej, pięć lat temu i dzisiajKalinowski, Wojciech (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Pozycja Semantyczne i aksjologiczne aspekty słowa jako środka globalizacji procesów cywilizacyjnych i kulturowychTerelak, Jan F.; Rosińska, Jolanta (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)Autorzy rozważają semantyczny i aksjologiczny sens słowa jako środka globalnej komunikacji we współczesnym świecie. Zwraca uwagę na asymetrię między denotacyjnym i konotacyjnym aspekcie słowa jako istotnego źródła trudności w komunikowaniu się ludzi w globalizacji procesów cywilizacyjnych i kulturowych. Wyjściem z tego impasu może być jedynie edukacja humanistyczna współczesnego człowieka oparta na podmiotowym a nie instrumentalnym traktowaniu drugiego człowieka i wzajemnym poszanowaniu systemów wartości.Pozycja Koncepcja życia duchowego według bł. Marceliny DarowskiejUrbański, Stanisław (Instytut Teologiczny Diecezji Ełckiej, 2004)