Wiedza rodziców o potrzebach psychofizycznych dziecka w wieku wczesnoszkolnym (w świetle badań na terenie powiatu kolbuszowskiego)

Ładowanie...
Miniatura

Data

2013

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Gdańskie Seminarium Duchowne

Abstrakt

Największy wpływ na prawidłowe kształtowanie osobowości dziecka ma właściwie przebiegający proces wychowania dokonujący się w najbardziej sprzyjającym do tego środowisku wychowawczym, jakim jest rodzina, gdzie dziecko otoczone indywidualną opieką ma możliwość zaspokojenia wszystkich swoich potrzeb. Kluczową rolę w wychowaniu dziecka odgrywają rodzice, dlatego to oni ponoszą odpowiedzialność za prawidłowy jego rozwój. Z tej racji posiadanie gruntownej wiedzy o potrzebach psychofizycznych dziecka pozwala im na skuteczniejsze wspomaganie jego wszechstronnego rozwoju. Wiedza ta powinna być poszerzana świadomie w oparciu o odpowiednią literaturę pedagogiczną oraz psychologiczną.

The biggest impact on the proper development of the child’s personality is actually extending the educational process observed in the most conducive educational environment that is family, where the children, surrounded by a personal service, are able to satisfy all their needs. Parents play the key role in the upbringing of the children, so they are responsible for their proper development. For this reason, having a thorough knowledge of psychological and physical needs of the child allows them to support, in a better way, comprehensive development of the child. This knowledge should be extended consciously basing on an appropriate pedagogical and psychological literature.

Opis

Zawiera tabele.

Słowa kluczowe

potrzeby psychofizyczne dziecka, potrzeby psychofizyczne dziecka w wieku wczesnoszkolnym, rodzina, wiedza o wychowaniu, wychowanie, edukacja, dzieci, rodzice, badania, rozwój dziecka, upbringing, education, family, knowledge about education, knowledge of upbringing, psychological and physical needs of children in the early school age, child's psychological and physical needs, parents, children, research, child development

Cytowanie

Studia Gdańskie, 2013, T. 33, s. 165-180.

Licencja

CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych